dinsdag 11 januari 2011

wat eet jij het liefst?

Morgen eten we hier allemaal wat we het allerlekkerst vinden vanwege een fraaie collectie restjes, althans...
Voor de mademoiselles is dat een uitgemaakte zaak:
Nummer 1 wil kip in massala-citroensaus met doperwtjes & rijst
Nummer 2 een groot stuk lasagne
en jij mama?

Tsja, mijn lievelingsrecept wisselt per week, per dag en soms zelfs wel per uur.
Wat zal het morgen zijn? Ik heb net 2 dagen rendang gegeten, dat vind ik heel lekker....
Maar dat hoef ik morgen echt niet nog een keer.
Toch iets oosters dan misschien?
Of een melanzane....
Chinees gemarineerde spareribs van Beemster landvarken....

Of gewoon mijn favoriete snelle hap,
helemaal niet fotogeniek, maar lekker:

Snijd een aubergine in piepkleine blokjes, strooi er wat zout op en laat even staan
Verhit een scheut olie in de wok en bak de aubergineblokjes al omscheppend goudbruin.
Schenk er dan een flinke scheut hoi sin saus bij en breek een ei boven de pan.
Schep op hoog vuur nog even goed om tot het ei gestold is.
Lekker met wat fijn gesneden verse muntblaadjes, een restje witte rijst en een flinke lepel hottie sambal aardappel.

(als je geen rijst hebt staan, wel je in de tijd die het kost om de aubergine te bereiden een portie rijstnoodles in kokend water)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten