maandag 31 oktober 2016

Krautkopf

Yannick en Susann zijn uit Berlijn naar de Snorfabriek gekomen voor de lancering van hun prachtige boek: Bieslook & Polenta bij Uitgeverij Snor



Een boek vol inspirerende vegetarische gerechten.
Ik had de eer het diner te mogen verzorgen; eten, styling, lieftallig personeel

Krautkopf lanceringsdiner:

Gekleurde groententaartjes met een dragon kruidenolie en wat bietenblad

Gele soep van met vanille geroosterde bieten & pompoen, kokos & pompoenpitjes

Gnocchi van amandelen, geroosterde herfstgroenten
en een salade van robijnen;
rode lof, druiven, granaatappel, choggia bietjes, sinaasappeldressing & dragon.

Chocoladetaart met gestoofde peertjes & karamel

En styling-shopping, catering & culinaire assistentie tijdens de workshop op zaterdag.
We gebruikten het linnen van Dille en Kamille
en het geweldige keramiek van mijn lieve vriend Kye Ierdewurk
Ik ben helemaal ingewerkt in alle bestaanbare granen & noten.
Boekweit, gierst, amandelmeel, spelt, griesmeel.
Ik heb zelfs (een deel) van de taarten compleet tegen al mijn principes in met margarine gebakken.
Omdat ik deze vegetarische duitsers als zeer strak in de leer verwachtte,
Maar niet was minder waar.
Ze zijn warm, charmant, grappig en vol zelfspot.

De gekleurde groententaartjes waren een lust voor het oog,
als ik had geweten dat ik er 52 (!) zou maken had ik ze NOOIT voorgesteld.
Maar ze waren een succes.
Leuk & inspirerend weekend.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten